اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

نخستین جشنواره انار سریزد در مهریز برگزار می‌شود

جشنواره انار سریزد برای اولین در شهرستان مهریز برگزار می‌شود.

نخستین جشنواره انار سریزد در مهریز برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس در مهریز، جلسه هماهنگی برگزاری نخستین جشنواره انار سریزد با حضور فرماندار، رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، دهیار سریزد، دبیر جشنواره انار سریزد و مسئول آتش‌نشانی و جمعی از خبرنگاران شهرستان مهریز در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

دبیر برگزاری جشنواره انار در این جلسه بابیان اینکه هدف از برگزاری این جشنواره، معرفی ظرفیت‌های بالای تاریخی و گردشگری روستای سریزد است خاطرنشان کرد: در راستای رونق تولید و اشتغال‌زایی و کمک به مردم این روستا، تلاش شد کشاورزان و باغداران روستای سریزد در این جشنواره به فروش محصولات باغی خود به‌ویژه انار بپردازند.

قاسم حاجی بیگی همچنین افزود: در حاشیه برگزاری این جشنواره، دروازه باستانی فرافر، مجموعه بوم گردی و کاروانسرای سریزد و قلعه تاریخی و معروف این روستا معرفی می‌شود تا با توسعه گردشگری موجب رونق و آبادانی هر چه بیشتر این روستا شود.

وی بابیان اینکه انار مرغوب سریزد به یکی از نمادهای مهریز تبدیل‌شده است تأکید کرد: انار یکی از محصولات اصلی روستای سریزد است تا جایی که حدود 40 هکتار از اراضی روستای سریزد زیر کشت انار قرار دارد و سالیانه 400 تن انار از باغ‌های این روستا برداشت می‌شود.

در ادامه رضا زارع زاده، فرماندار شهرستان مهریز با اشاره به حساسیت‌های موجود در خصوص برگزاری اولین جشنواره انار در این شهرستان گفت: با توجه به سرمایه‌گذاری دولت و شهرداری امیدوار هستیم این جشنواره موجب نشاط اجتماعی و رونق اقتصادی در این منطقه شود.

مجاهد کرباسی، رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مهریز نیز در این جلسه تصریح کرد: قرار است معرفی روستای سریزد و جشنواره انار به‌صورت مستقیم از شبکه پرس تی وی پخش شود.

در این جلسه هم‌چنین در مورد استقرار خودروهای امداد و نجات، برگزاری مسابقه، اجرای موسیقی سنتی و تدابیر لازم جهت اجرای امربه‌معروف و نهی از منکر تصمیماتی گرفته شد.

لازم به ذکر است؛ نخستین جشنواره انار شهرستان مهریز روز جمعه 17 آبان در مجموعه تاریخی و گردشگری سریزد از توابع شهرستان مهریز برگزار و از ساعت 9 صبح آغاز می‌شود و اختتامیه آن ساعت 5 عصر خواهد بود.

انتهای پیام/90028

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول